Sinigudnum logo
Poslovna ekonomija u Novom Sadu

Poslovna ekonomija

Akademske studije na studijskom programu Poslovna ekonomija osmišljene su u skladu sa potrebama tržišta i afinitetima kandidata koji žele da svoju karijeru grade u oblasti finansija, računovodstva, marketinga i menadžmenta.

Pored teorijskih i praktičnih znanja uže struke i znanja iz ekonomije, menadžmenta, marketinga, prava, psihologije i informaciono-komunikacionih tehnologija,studenti stiču znanje stranih jezika (obavezan engleski jezik i izborni: španski ili nemački jezik).

hatZavršetkom studija na studijskom programu za Poslovnu ekonomiju stiče se akademsko zvanje diplomirani ekonomista

Prijavi se za upis

Dve opcije će pružiti studentima mogućnost razvoja profesionalnih i ličnih sposobnosti i veština i uspešno će ih pripremiti za vodeće stručne pozicije u profesijama koje izaberu.

  • Finansijski menadžment i računovodstvo predstavljaju jednu od najznačanijih oblasti poslovanja u svim sektorima. Ključni aspekt nastave na ovom studijskom programu čini upotreba case study metodologije, koja studentima omogućava da, kroz analize studija slučaja uspešnih preduzeća iz naše zemlje i sveta, razvijaju sistematičnost i analitičnost u rešavanju problema. Na časovima vežbi iz primenjenih ekonomskih predmeta koriste se napredni softveri iz oblasti finansija i računovodstva kao što su: SAP, Pantheon, MPP2, LIDDER 10 Monolit; i on-line edukativno-poslovna simulacija  Coin&Fund, koja omogućava studentima da vode virtuelno preduzeće u oblasti trgovine za sve četiri godine studija.
  • Marketing i menadžment predstavlja šansu budućim studentima za ulazak u svet kreativnog, strateškog i analitičkog razmišljanja ekonomije kroz predmete kao što su oglašavanje, internet marketing, međunarodni menadžment, odnosi sa javnošću (PR), upravljanje projektima, kanali marketinga, ponašanje potrošača, strategijski menadžment, elektronsko poslovanje i ekonomsko finansijska analiza.

Iskustvo u realnom poslovnom okruženju studenti dobijaju kroz praksu, gostovanje eksperata iz različitih oblasti marketinga i menadžmenta, karijernog centra, medija kluba, što omogućava studentima da procene svoje sposobnosti, interesovanja i motive, kao i da steknu dovoljno informacija koje im pomažu u daljem profesionalnom usmerenju.

Nastava se na studijskom programu realizuje u hibridnom modelu (uživo i onlajn) što studentima omogućuje da fleksibilno organizuju svoje studiranje.

Obavezna stručna praksa u najpoznatijim domaćim i stranim kompanijama, državnim institucijama, privatnim i drugim organizacijama predstavlja najznačajniju prednost ovog studijskog programa. Univerzitet Singidunum ima preko 400 potpisanih sporazuma o saradnji sa kompanijama i organizacijama koji posluju na tržištu Republike Srbije. To obezbeđuje studentima da steknu uvid u mogućnosti razvoja svoje buduće karijere i da, već u toku studiranja, uspostave kontakte sa brojnim potencijalnim poslodavcima.

Primeri poslova koje diplomirani studenti mogu da obavljaju su:

  • bankarski službenik
  • broker
  • diler
  • nastavnik u srednjoj školi
  • procenitelj vrednosti imovine
  • procenitelj rizika
  • preduzetnik
  • računovođa
  • revizor - interni i eksterni
  • savetnik sektora za rad sa klijentima - fizičkim i pravnim licima
  • PR menadžer
  • marketing menadžer
  • marketing analitičar
  • službenik u sektoru finansija
  • službenik u javnoj upravi
  • finansijski analitičar
  • finansijski konsultant

hat Cena školarine za ovaj stud. program na srpskom jeziku iznosi 2400 € u dinarskoj protivvrednosti za 60 ESPB.

booksU cenu školarine su uključeni svi udžbenici.

Prijemni ispit na studijskom programu Poslovna ekonomija sastoji se iz:

  • intervjua na srpskom jeziku na teme iz oblasti finansija, računovodstva, marketing i menadžmenta.

Nakon onlajn prijave, kandidat dobija mejl sa parametrima uz pomoć kojih će moći da se prijavi na platformu za polaganje prijemnog ispita: Link. Nakon prijave na navedenu platformu kandidat će moći da pristupi potrebnom materijalu za spremanje prijemnog ispita.

booksPolaganje prijemnog ispita je besplatno i ne nameće obavezu upisa.

Kurikulum (Predmeti po godinama studija):

I godina

Na ovom predmetu upoznaćete se sa osnovnim pojmovima, teorijskim konceptima i politikama u oblastima mikroekonomije i makroekonomije, a takođe će vam se približiti savremeni uslovi poslovanja na tržištu. Stečena osnovna znanja iz ovih oblasti su preduslov za razumevanje funkcionisanja savremene tržišne privrede u globalnom makroekonomskom okruženju.

Na ovom predmetu ovladaćete osnovnim pojmovima i tvrdnjama u matematičkoj analizi za funkcije jedne i dve nezavisno promenljive, kao i matričnim, diferencijalnim i integralnim računom, osnovama verovatnoće i statistike u korist boljeg savladavanja ekonomskih pojava, kao i njihovog daljeg praćenja i prognoziranja.

Kroz ovaj predmet upoznaćete se sa osnovama informacionih tehnologija, hardverskom i softverskom osnovom savremenih računarskih sistema, kao i fenomenom umrežavanja i interneta. Kroz praktične laboratorijske vežbe steći ćete osnove računarske pismenosti u pogledu operativnih sistema, rada sa datotekama, upotrebe programa za obradu teksta i rada na internetu.

Engleski 1 predstavlja kurs koji sistematski obuhvata sve primarne jezičke strukture i veštine kroz širok spektar relevantnog i tematskog materijala. Cilj predmeta je unapređenje receptivnih i produktivnih jezičkih veština, te postizanje preciznosti u izražavanju u različitim situacijama i na različite teme, odnosno – nivelisanje sposobnosti na nivou B2 Zajedničkog evropskog referentnog okvira za žive jezike.

Kroz ovaj predmet upoznaćete se sa osnovnim socijalno-psihološkim teorijama i tumačenjima uticaja stvarnog ili implicitnog prisustva drugih ljudi na ponašanje pojedinca, razumećete socijalne uticaje i razlike koje postoje u psihološkom funkcionisanju i ponašanju pojedinaca kada su sami, u maloj grupi ili većoj grupi ljudi; bićete osposobljeni da sagledavate interakciju ekonomskih i socijalno-psiholoških procesa kako bi stečena znanja kreativno koristili u budućem radu.

Kroz ovaj predmet upoznaćete se sa ciljevima i zadacima računovodstva, osnovama i primenom sistema dvojnog knjigovodstva, kao i osnovnim rezultatima rada računovodstva i sastavljanjem i sadržajem finansijskih izveštaja.

Cilj predmeta Španski jezik 1 jeste upoznavanje studenata sa osnovama španskog jezika i kulture zemalja španskog govornog područja, sa posebnim osvrtom na komunikativne funkcije jezika. Predmet, takođe, ima za cilj razvijanje jezičkih veština studenata kroz interaktivnu nastavu na španskom jeziku, odgovarajućih za nivo A1 Zajedničkog evropskog referentnog okvira za žive jezike.

Cilj predmeta Nemački jezik 1 je usvajanje veština u korišćenju nemačkog jezika na nivou A1 prema Zajedničkom evropskom referentnom okviru za žive jezike. Akcenat je na ravnopravnom razvijanju sve četiri veštine: usmenog i pismenog razumevanja, usmenog i pisanog izražavanja.

Na ovom predmetu upoznaćete se sa pojmom i evolucijom teorije menadžmenta, upoznaćete osnove trendova u menadžmentu 21. veka, razumećete sve odrednice u vezi sa procesima menadžmenta (planiranje, organizovanje, vođenje i kontrola), a sve u cilju da stečena teorijska znanja iz menadžmenta primenite u rešavanju realnih poslovnih problema i izazova.

II godina

Skroz ovaj predmet steći ćete primenjena znanja iz oblasti poslovnih finansija i ovladaćete problematikom vezanom za savremene finansije preduzeća. Stečena znanja su osnov za bavljenje finansijskim i ekonomskim problemima u budućem usavršavanju i zanimanju studenata.

Slušanjem ovog predmeta razumećete pojam i značaj marketinga kao naučne i poslovne discipline, shvatićete značaj marketinških istraživanja u poslovanju svih organizacija i kompanija u profitnom i neprofitnom sektoru. Takođe, upoznaćete se sa karakteristikama marketinškog okruženja i razumećete ulogu etike i korporativne društvene odgovornosti u savremenom poslovanju.

Engleski jezik 2 se po svojoj strukturi i sadržaju nadovezuje na predmet Engleski jezik 1 i predstavlja podizanje nivoa znanja engleskog jezika i razvoj svih jezičkih veština studenata koje se nalaze na višem srednjem nivou (B2 – prema Zajedničkom referentnom evropskom okviru za žive jezike) – na kojem se ojačavaju, sa ciljem, najpre sistematizacije postojećeg, a potom i prelaska na viši nivo poznavanja jezika.

Na ovom predmetu upoznaćete se sa osnovnim pojmovima i strukturom državno-pravnog poretka, osnovnim institutima građanskog prava, stvarnog prava, obligacionog prava, poslovnog prava i specifičnim ugovorima u privredi, bankarstvu i uslužnom sektoru.

Na ovom predmetu upoznaćete se sa osnovnim pojmovima, teorijskim konceptima i politikama u oblastima međunarodne trgovine i međunarodnih finansija, kao i da ukaže na njihov značaj u uslovima rastuće ekonomske međuzavisnosti zemalja i dinamike ekonomskih tokova. Sticanje osnovnih znanja iz savremene međunarodne ekonomije preduslov je za sagledavanje i razumevanje složenih međunarodnih ekonomskih odnosa i mehanizama koji utiču na položaj zemlje u globalnoj ekonomiji.

Cilj predmeta Španski jezik 2, koji se, po svojoj strukturi i sadržaju, nadovezuje na predmet Španski jezik 1 jeste priprema studenata za sporazumevanje u različitim jezičkim situacijama na španskom jeziku, razumevanje pročitanih tekstova i pisanje kraćih formi deskriptivne i narativne forme u sadašnjem i prošlom vremenu, prema deskriptorima za nivo A2 Zajedničkog evropskog referentnog okvira za žive jezike.

Cilj predmeta Nemački jezik 2, koji se nadovezuje na predmet Nemački jezik 1, je usvajanje veština u korišćenju nemačkog jezika na nivou A2 prema Zajedničkom evropskom referentnom okviru za žive jezike. Akcenat je na ravnopravnom razvijanju sve četiri veštine: usmenog i pismenog razumevanja, usmenog i pisanog izražavanja.

Cilj ovog predmeta je da steknete primenjena znanja iz osnova monetarnog i bankarskog sistema, razvoja banaka, bankarskih poslova i organizacije banaka. Bićete osposobljeni za rad u komercijalnim bankama, nebankarskim finansijskim institucijama, investicionim bankama i investicionim kompanijama, Centralnoj banci, naučno – istraživačkim ustanovama, državnoj upravi i regulatornim telima.

Cilj ovog predmeta je da vам pruži teorijsko-praktična znanja o korporativnoj kulturi i organizacionom ponašanju, načinima njihovog nastanka, kao i osnovnim oblicima manifestacije unutar savremenih poslovnih organizacija. Bićete osposobljeni da, u funkciji unapređenja efikasnosti i uspešnosti organizacije, primenite ključne elemente korporativne kulture i organizacionog ponašanja u praksi unutar poslovne organizacije.

III godina

Ovaj predmet omogući će vam da steknete teorijsko - analitička i primenjena znanja iz osnova monetarnog, kreditnog i bankarskog sistema, monetarno, kreditne i kamatne politike i instrumenata, koordinacije monetarne i fiskalne politike.

Ovaj predmet pomaže razvijanje ključnih kompetencija i sposobnosti za uspešno obavljanje poslovnih aktivnosti u preduzetničkom biznisu. Nastavni program obuhvata kompletan proces počev od stvaranja poslovne ideje i osnivanja preduzeća, preko upravljanja tekućim poslovanjem, rastom i razvojem, pa sve do transformacije preduzeća i napuštanja od strane njegovog vlasnika uz ubiranje efekta od vlasništva.

Cilj predmeta Engleski jezik 3, koji se, po svojoj strukturi i sadržaju, nadovezuje na predmet Engleski jezik 2, jeste unapređenje svih jezičkih veština – govorenja, razmevanja, čitanja i pisanja, za opšte i posebne namene – koje, tokom realizacije ovog kursa, prelaze u okvire nivoa poznavanja jezika C1 – prema Zajedničkom referentnom evropskom okviru za žive jezike. Na ovom nivou veštine se ojačavaju sa ciljem sistematizacije postojećeg nivoa znanja, a zatim prelaska na viši nivo.

Na ovom predmetu steći ćete znanja koja će vam pomoći da razumete pojam i ulogu upravljačkog računovodstva, shvatite neophodnost kontinuiranog praćenja poslovanja preko finansijskih pokazatelja, kao i da se upoznate sa teškoćama i problemima prilikom utvrđivanja cene koštanja proizvoda i usluga. Cilj je da upoznate modele i sisteme obračuna troškova od klasičnih do najsavremenijih, kao I da razumete transferne cene i sastavljate budžete.

Na ovom predmetu ćete steći teorijsko-analitička i primenjena znanja iz oblasti revizije i regulative kojom se propisuje postupak revizije finansijskih izveštaja. Upoznaćete se sa značajem i funkcijom revizije finansijskih izveštaja u savremenom poslovanju, kao i zakonskom i profesionalnom regulativom koja se koristi na teritoriji Republike Srbije.

Sticanje teorijskih i praktičnih znanja iz oblasti Odnosa sa javnošću, radi pripremanja studenata za budući rad u ovoj dinamičnoj poslovnoj oblasti. Studenti će, nakon odslušanog predmeta, biti osposobljeni da koriste osnovnu PR terminologiju, kao i da praktično koriste strategije masovne komunikacije koje imaju za cilj oblikovanje svesti različitih javnosti o proizvodima, uslugama, organizacijama, ličnostima u poslovnom okruženju.

Cilj ovog predmeta je da studenti ovladaju osnovnim pojmovima o riziku, kao i metodima merenja, modelima i alatima u kvantificiranju kategorija vezanih za različite finansijske instrumente i proizvode (kao što su: rizik, kamata, prinos, očekivani gubitak, itd.) u kontekstu aktuelnih i budućih kretanja na finansijskim tržištima.

Ovaj predmet će vam omogućiti da razumete višedimenzionalno digitalno okruženje kao osnovni prostor za savremene marketinške aktivnosti. Upoznaćete se sa ključnim tehnologijama interneta i drugim digitalnim platformama sa aspekta korišćenja u marketinške svrhe i ovladaćete znanjima i alatima za razvoj marketinških strategija na digitalnim platformama i evaluaciju njihove efikasnosti.

Na ovom predmetu upoznaćete se sa osnovama oglašavanja, procesom kreiranja reklamnih kampanja, kao i sa savremnim načinima komunikacije. Moći ćete da prepoznate i sagledate značaj etike u komunikaciji sa ciljnim tržištem i da se upoznate sa značajem strategije oglašavanja u savremenom poslovanju, u organizacijama i u okruženju.

Izvođenje i usvajanje novih tematskih, gramatičkih, komunikativnih i leksičkih jedinica. Uvođenje u stručnu terminologiju kroz primere iz izvorne hispanske literature. Ovaj kurs treba da osposobi studente za razumevanje i izražavanje u različitim situacijama, kako u svakodnevnoj komunikaciji, tako i u poslovnom okruženju; za samostalno tumačenje različitih tekstova, za poslovno komuniciranje i pisanje sastava, pisama i izveštaja jednostavnije forme. Program izvođenja nastave odgovara nivou B1.1.

Cilj i ishod predmeta je usvajanje veština u korišćenju nemačkog jezika na nivou A2 prema Zajedničkom evropskom referentnom okviru za jezike. Akcenat je na razvijanju gramatičke, sociolingvističke, strategijske kompetencije i kompetencije na nivou diskursa. Nastava obuhvata čitanje, slušanje, pisanje, konverzaciju i obrađivanje stručne terminologije.

IV godina

Osnovni cilj ovog predmeta jeste sticanje teorijsko - analitičkih i primenjenih znanja iz oblasti najvažnijih segmenata finansijskih tržišta, osnovnih i izvedenih finansijskih instrumenata, kao i upoznavanje sa domaćim i međunarodnim berzanskim poslovanjem.

Na ovom predmetu steći ćete znanja o marketing istraživanju kroz njegove dimenzije, multidisciplinarnost, organizaciju i etički aspekti istraživanja do procesa istraživanja koje obuhvata niz koraka, počevši od organizacije prikupljanja podataka do izrade izveštaja o rezultatima istraživanja. Nakon slušanja predmeta bićete osposobljeni da samostalno realizujete i sprovodite marketinška istraživanja, da primenjujete statističke metode obrade podataka, kao i da pripremite izveštaje i prezentacije podataka.

Cilj predmeta Engleski jezik 4, koji se nadovezuje na predmet Engleski jezik 3, zasnovan je na usvajanju, razumevanju i upotrebi ciljanog jezika na nivou C1-C1+ Zajedničkog evropskog referentnog okvira za žive jezike, a postiže se posredstvom interaktivne, sistematične nastave i primene humanističkog pristupa, u razvoju svih jezičkih veština.

Primarni cilj ovog predmeta je da se upoznate sa osnovnim pojmovima, konceptima, servisima, infrastrukturom, modelima, arhitekturama i tehnologijama savremenih sistema elektronskog poslovanja. Takođe, ovaj predmet omogućava sticanje iskustva u realizaciji i implementaciji različitih servisa elektronskog poslovanja za realno tržišno okruženje.

Ovaj predmet predstavlja nadgradnju osnovnih znanja iz oblasti računovodstva i finansijskog izveštavanja sa teorijsko-metodološkim znanjima iz oblasti analize finansijskih izveštaja u funkciji evaluacije poslovnih performansi privrednih društava. Omogućava sticanje generičkih kompetencija savladavanja instrumenata i tehnika analize finansijskih izveštaja, kao i sticanje akademsko-stručnih kompetencija praktične primene stečenih akademskih znanja u analizi finansijskih izveštaja privrednih društava iz prakse.

Na ovom predmetu upoznaćete se sa osnovama i suštinom koncepcije o ponašanju potrošača na tržištu. Takođe, cilj je shvatanje i sagledavanje integrisanog delovanja i uticaja internih i eksternih faktora okruženja na ponašanje potrošača i proces donošenja odluka o kupovini proizvoda i usluga, razumevanje ponašanja potrošača i značaj kreiranja vrednosti za potrošače, kao i shvatanje neophodnosti izgradnje i upravljanja dugoročnih odnosa sa potrošačima.

Na ovom predmetu ćete biti osposobljeni da razumete prirodu, karakteristike i pogodnosti investicija na individualnom i institucionalnom nivou. Detaljnom komparacijom različitih klasa investicione aktive, postaviće se temelj za dalju evaluaciju i optimalnu kombinaciju investicionih mogućnosti.

Sistematizovanje i obnavljanje ranije stečenih znanja. Izvođenje i usvajanje novih tematskih, gramatičkih, leksičkih i komunikativnih jedinica. Uvođenje i primena nove stručne terminologije. Studenti se pripremaju za sporazumevanje u različitim kontekstima, kako u svakodnevnoj komunikaciji, tako i u poslovnom okruženju.

Cilj i ishod predmeta je usvajanje veština u korišćenju nemačkog jezika na nivou A2 prema Zajedničkom evropskom referentnom okviru za jezike. Akcenat je na razvijanju gramatičke, sociolingvističke, strategijske kompetencije i kompetencije na nivou diskursa. Nastava obuhvata čitanje, slušanje, pisanje, konverzaciju i obrađivanje stručne terminologije.

Ovaj predmet omogućava studentima da definišu odnos forenzičkog i tradicionalnog računovodsta i revizije; da steknu teorijsko-analitička i primenjena znanja iz oblasti forenzičkog računovodstva; da ovladaju tehnikama finansijske istrage, da integrišu znanja iz krivičnog postupka u procesu pružanja forenzičko računovodstvenih usluga; da kroz studije slučajeva i druge praktične primere stiču potrebne veštine u vezi sa prikupljanjem, analizom i testiranjem dokumentacije kao posebne vrste dokaza u istragama prevara u finansijskim izveštajima, utaje poreza i nezakonitim radnjama zaposlenih.

Ovaj predmet će vam omogućiti da shvatite ključne koncepte strategijskog menadžmenta, da se upoznate sa alatima i tehnikama za analizu i predviđanje okruženja, da razumete proces strategijskog menadžmenta od formulisanja do implementacije i evaluacije strategije, kao i da sagledate njegov značaj u stvaranju održive konkurentske prednosti organizacije u promenljivom poslovnom okruženju.

Upoznavanje studenata sa osnovnim pojmovima i kategorijama iz oblasti primenjenih poslovnih veština sa osvrtom na rešavanje konkretnih poslovnih problema i unapređenje performansi izabranog preduzeća. Osposobljavanje studenata za samostalan rad u privredi, produbljivanje i primena znanja iz oblasti profesionalnog razvoja i poslovnih veština, odnosno primena teorijskih znanja na konkretnim studijama slučaja. Student će biti osposobljen da razume i primeni ključne poslovne veštine, osnovne zakonitosti za ostvarivanje ciljeva, ulogu celoživotnog usavršavanja u postizanja poslovnih uspeha i pozitivnih poslovnih rezultata, kao i individualni aspekt uloge pojedinca kao zaposlenog u privredi.

Cilj stručne prakse na četvrtoj godini studija je da studenti dodatno usavrše praktične veštine u radu u: domaćim i međunarodnim kompanijama, bankama, osiguravajućim kućama, marketinškim agencijama, revizorskim agencijama, u državnim institucijama i drugim organizacijama. Unapredićete veštinu poslovnog komuniciranja, planiranja i organizovanja poslovnih aktivnosti korišćenjem stečenih znanja i odgovarajućih informacionih tehnologije i stranih jezika.

Cilj završnog rada je da pokaže da je student ovladao znanjima i stekao kompetencije potrebne za samostalan rad u oblasti Poslovne ekonomije. Završni rad predstavlja jedinstveni projekat koji se radi u toku poslednje godine studija. Završni rad se sastoji iz teorijskog i praktičnog dela. Primarni cilj završnog rada je upoznavanje studenta sa pravilima, postupcima i procesima samostalnog analitičkog i istraživačkog rada kao i praktičnim primenama usvojenih teorijskih saznanja.

* Realizacija izbornih predmeta zavisi od broja kandidata

Da li Vam je potrebna pomoć?

close
send