Sinigudnum logo
+381 11 3093 210, 3093 240
master@singidunum.ac.rs
Primenjena anglistika

U svetu u kojem je engleski jezik lingua franca savremenog društva, puko poznavanje jezičkih obrazaca više nije dovoljno za potrebe različitih okruženja u kojima se engleski jezik danas upotrebljava. Studijski program Primenjena anglistika akreditovan je na srpskom i engleskom jeziku i dobar je izbor za kandidate koji žele da se izdvoje u mnoštvu poznavalaca jezika i postanu konkurentni u poslovnom svetu. Raznovrsnost kompetencija koje master studijski program Primenjena anglistika razvija, kao i metode izvođenja nastave u okviru programa, koje su primarno zasnovane na dinamičnoj i interaktivnoj nastavi, čine ovaj program odličnim izborom za sve koji grade ili planiraju da grade karijeru u oblasti nastave jezika na svim obrazovnim nivoima, i u raznovrsnim poslovnim i interkulturnim okruženjima. Po završetku studijskog programa, studenti su osposobljeni za samostalan rad, imaju razvijene veštine kritičkog i kreativnog mišljenja, i spremni su za dalja akademska i stručna usavršavanja.

hatNakon uspešnog završetka studija, studenti stiču zvanje MASTER FILOLOG.

hat Cena školarine za ovaj stud. program na srpskom jeziku iznosi 1800 € u dinarskoj protivvrednosti za 60 ESPB.

Prijavi se za upis

I semestar

Ovaj kurs za cilj ima da upozna studente sa ključnim aktivnostima u procesu istraživanja u oblasti primenjene lingvistike, i da osposobi studente da kritički procenjuju postojeća istraživanja u oblasti učenja engleskog jezika kao stranog. Cilj kursa je i da upozna studente sa različitim istraživačkim metodama, tehnikama prikupljanja podataka, analizom podataka i etičkim aspektima istraživanja. Takođe, cilj ovog kursa je i da pomogne studentima da steknu veštine efektivne pisane komunikacije, argumentacije stručnih naučnih stavova i korišćenja savremenih softverskih rešenja za potrebe istraživačkog rada.

Ovaj kurs za cilj ima da upozna studente sa relevantnim postulatima teorija u vezi sa usvajanjem jezika (prvog, drugog, stranog), u širem smislu; istovremeno, ovaj predmet nastoji da dodatno osvetli fenomene koji prate proces usvajanja, odnosno učenja, upotrebe i podučavanja jezika, a dolaze iz okvira različitih lingvističkih disciplina (fonetike, fonologije, sintakse, morfologije, semantike, pragmatike), s ciljem da se ukaže na važnost sadejstva ovih disciplina u prethodno navedenim procesima. Cilj ovog kursa je i da osposobi studente da celokupan proces, od nastanka misli do njenog pretakanja u reči i prenosa – na maternjem ili drugim jezicima – posmatraju iz više uglova – kroz onoga koji jezik usvaja, uči, kao i onoga koji jezik posmatra i/ili podučava.

Ovaj kurs za cilj ima da upozna studente sa različitim tipovima nastavnih planova i programa, i karakteristikama materijala koji se koriste u nastavi stranog jezika. Cilj kursa je i da upozna studente sa strategijama koje se koriste za kreiranje silabusa, definisanje ciljeva kursa, analizu potreba učenika, odabir sadržaja, odabir, kreiranje, prilagođavanje i vrednovanje nastavnog materijala.

Cilj predmeta je da studente bliže upozna sa osobenostima interkulturalnosti u globalnom poslovnom okruženju i da ukaže na važnost veština komunikacije i medijacije neophodnih za uspešne poslovne interakcije u različitim kulturnim kontekstima. U okviru predmeta studenti se upoznaju sa strategijama koje se koriste za prevazilaženje kulturnih razlika, i podstiču se interkulturalna saradnja i unapređenje interkulturalne osetljivosti u različitim poslovnim okruženjima.

Cilj predmeta je da studenti ovladaju osnovnim stručnim terminima iz oblasti sociolingvistike koji su neophodni za razumevanje povezanosti jezika i identiteta, kao i da nauče kako da ih praktično primene u svakodnevnoj jezičkoj upotrebi. Pored ovoga, cilj predmeta je i da se studenti postanu svesni različitih faktora koji mogu uticati na diskurs svih govornika nekog jezika, i da na kritički način sagledavaju dinamiku odnosa između kreiranja identiteta i upotrebe jezika.

Cilj predmeta Engleski jezik za posebne i akademske namene jeste da studente bliže upozna sa karakteristikama oblasti podučavanja engleskog za posebne namene, s posebnim osvrtom na podučavanje engleskog jezika za akamedske namene, zajedno sa tumačenjem ključnih principa ove discipline. Cilj predmeta je i da upozna studente sa osobenostima kreiranja kurikuluma za niz specifičnih zanimanja i profesionalnih svrha, efikasnim praksama u kreiranju kurseva i materijala.

Predmet ima za cilj da upozna studente sa razvojem humanizma u obrazovanju, da pruži teorijski okvir, principe i karakteristike humanističkog pristupa u nastavi stranog jeziak, i da upozna studete sa individualnim faktorima koji utiču na učenje.

Cilj ovog kursa je da upozna studente sa dinamičkim odnosom između jezika, društva, moći i kulture, iz sociolingvističke perspektive i aspekta upotrebe jezika i kritičke jezičke pedagogije. Kurs takođe za cilj ima i da pomogne studentima da kritički analiziraju jezik u različitim kontekstima i razvijaju duboko razumevanje kako jezik odražava i oblikuje društvene norme, vrednosti i strukture moći.

Produbljivanje teorijsko-metodoloških i naučno-stručnih znanja iz oblasti nastave engleskog jezika kao stranog; osposobljavanje studenata da primenjuju stečena znanja prilikom pripreme, realizacije i evaluacije nastave engleskog jezika kao stranog; osposobnjavanje studenata da primenjuju inovativne nastavne modele u nastavi jezika, kreiraju nastavu u skladu sa Zakonima o osnovama obrazovanja Republike Srbije, i da kritički vrednuju aktuelne jezičke obrazovne politike Evropske unije i prilagođavaju ih konkretnim uslovima nastave.

II semestar

Predmet ima za cilj da upozna studente sa savremenim tokovima u nastavi stranog jezika, i da ih osposobi da vrednuju i kritički procenjuju različite savremene nastavne teorije i prakse. Predmet takođe za cilj ima i da osposobi studente da odaberu najprikladnije metode, pristupe i tehnike i adekvatno ih prilagode različitim nastavnim okruženjima.

Cilj kursa je da pruži pregled načina i tipova ocenjivanja i testiranja u oblasti nastave stranog jezika; da upozna studente sa ključnim pojmovima u oblasti jezičkog testiranja, i najnovijim trendovima u testiranju, da pomogne studentima da steknu bolji uvid i razumevanje ključnih pitanja u kreiranju zadataka za testiranje i odnos između načina podučavanja, ishoda učenja i testiranja.

Predmet Pragmatika u interkulturnom okruženju ima za cilj da studentima predstavi lingvističku disciplinu koja u svom fokusu ima jezik u interakciji u novom, složenom, interkulturnom kontekstu. Na ovom putu – studenti produbljuju postojeća znanja o različitim fenomenima koji prate kulturu, te proces komuniciranja, posebno u situacijama u kojima učesnici istog dolaze iz različitih delova sveta i govornici su različitih jezika, što ih, sve vreme, kritički i analitički anagažuje i, istovremeno, čini uspešnijim u interkulturnim susretima.

Ovaj predmet za cilj ima da upozna studente sa značajem, karakteristikama, teorijskim osnovama i pristupima u okviru analize diskursa, da upozna studente sa ulogom koju jezik ima u kreiranju i tumačenju implicitnih poruka, namera i značenja u pisanom i usmenom diskursu, kao i da osposobi studente da primenjuju pristupe na konkretnim primerima savremenog diskursa.

Cilj predmeta je da osposobi studente da na osnovu teorijsko-metodoloških i naučno-stručnih znanja i praktičnih veština planiraju i realizuju samostalan istraživački rad u okviru izabranog područja istraživanja. Studijsko-istraživački rad za cilj ima da pomogne studentima da aktivno primenjuju znanja i veštine prilikom utvrđivanja predmeta istraživanja, planiranja, organizovanja i realizacije istraživanja, da primene statističke, kvantitativne i druge metode istraživanja, u skladu sa odabranim predmetom istraživanja; tumače dobijene podatke i donesu relevantne zaključke na osnovu dobijenih rezultata istraživanja.

Cilj realizovanja stručne prakse je da omogući da studenti: prošire i primene znanja iz oblasti jezika struke i poslovne komunikacije u profesionalnim delatnostima; praktično primene stečena teorijska znanja u realnim uslovima rada u organizacijama i kompanijama u kojima se ukazuje potreba za upotrebom engleskog jezika za posebne namene, poslovnoj i međunarodnoj komunikaciji; razviju kritičko i kreativno mišljenje i razviju komunikativne veštine i kompetencije saradnje i timskog rada; razviju kritičko mišljenje u konkretnim zadacima u realnim uslovima rada u organizacijama i kompanijama.

Cilj predmeta je da osposobi studente da definišu faze istraživanja i odaberu odgovarajući teorijski okvir istraživanja; da odaberu i analiziraju relevatnu literaturu; da osposobi studente da provere tačnost i validnost korišćenih podataka, da analiziraju i sintetišu podatke u cilju postavljanja teorisjkog okvira za samostalan istraživački rad.

Cilj predmeta je da pomogne studentima da ovladaju znanjima, veštinama i metodama izrade samostalnog istraživačkog rada i da poštujući pravila akadesmkog pisanja napišu origanalan naučni rad koji sadrži sve neophodne elemente naučnog rada i ispunjava formalne i etičke principe akademskog pisanja.